Kino jest popularnym sposobem spędzania wolnego czasu. Jest ono świetną opcją, kiedy chce się zająć czymś dziecko, kiedy chce się zabrać drugą osobę na randkę, a wreszcie – kiedy chce się być na bieżąco z trendami w popkulturze. Dziś przedstawimy pozycje filmowe, jakie najczęściej wybierają Polacy – statystyki pochodzą z 2017 roku.
Komedie romantyczne
Dobrze wybrana premiera filmu to gwarancja dużej publiczności. Właśnie tak było w przypadku „Listów do M. 3”, które w polskich kinach ukazało się przed Bożym Narodzeniem. Filmowi pomogła jego tematyka – lekka, przyjemna, o poszukiwaniu miłości w trakcie świąt. „Listom…” zabrakło jedynie 100 tys. widzów, aby dobić do 3-milionowej widowni. Taki wynik robi wrażenie!
Kino sensacyjne
Jeśli mówimy o Polsce i filmach z dreszczykiem, to nasuwa się pierwsze i jedyne skojarzenie – Patryk Vega. Jego film, traktujący o skandalach w branży medycznej, przyciągnął do kinowych kas 2 mln 300 tys. osób. Pozycje, które kręci Vega, opierają się na podobnym schemacie – dużo brutalnych scen, żarty sytuacyjne i gwarancja, że wszystko jest oparte na faktach. Przepis na sukces? W Polsce jak najbardziej!
Opowieści o kosmosie
Magia marki, jaką są Gwiezdne Wojny, działa również i w kinach nad Wisłą. Na kolejną część gwiezdnej sagi o podtytule „Ostatni Jedi”, wybrało się 1 mln 700 tys. Polaków. Co ciekawe, film ten był najbardziej dochodowym filmem na świecie w 2017 roku.
Barwne biografie
Polscy reżyserzy mają talent do tworzenia wybitnych filmów biograficznych. Było tak choćby w przypadku prof. Zbigniewa Religi w filmie „Bogowie”. Kolejnym świetnym dramatem biograficznym był powstały w 2017 roku film o Michalinie Wisłockiej, pt. „Sztuka kochania”. Kobieta ta była znana ze swoich działań na rzecz edukacji seksualnej w okresie Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej. Dzieło w reżyserii Marii Sadowskiej opowiada o jej trudnym życiu i problemach, jakie spotkały ją ze strony władz za swoją postawę. Zabrakło 200 tys. osób, aby widownia „Sztuki kochania” dobiła do 2 milionów.