Porady

Jak stworzyć opisy marketingowe?

Warto zlecić tworzenie opisów produktów osobom, które mają pewne doświadczenie. Oczywistym jest, że sprzedawca mając w swoim asortymencie setki produktów będzie miał spory problem, aby zredagować wszystko samodzielnie. Na początku warto stworzyć teksty dla produktów najchętniej kupowanych, a następnie sukcesywnie podmieniać pozostałe przedmioty z oferty. Mogłoby się wydawać, że zajmie to bardzo dużo czasu, jednak wcale tak nie jest.

Potencjalny klient trafiając do e-sklepu liczy na to, że produkt zostanie odpowiednio wyeksponowany. Oczywiście liczy się zdjęcie, a także cena, gdyż często to właśnie te czynniki skłaniają do pozostania na stronie. Następnym krokiem jest zapoznanie się z treścią. Jeśli będzie ona skopiowana z innej strony lub nie będzie jej wcale, to klient nic nie dowie się o produkcie.

W sklepach stacjonarnych każdy może zaczerpnąć wiedzy u sprzedawcy. Często są to pozornie błahe pytania, jednak z punktu widzenie osoby kupującej mają duże znaczenie. Właśnie dlatego opisy produktów powinny zastąpić rozmowę ze sprzedawcą. Czy jest to możliwe? Oczywiście, że tak, jednak wymaga to pewnego wysiłku. Wiele zależy również od specyfiki danej branży – opisując części samochodowe liczą się głównie parametry techniczne. W opisach dekoracji do wnętrz powinno się zawrzeć również, jakie wrażenia estetyczne niesie za sobą dany produkt. Warto umieszczać w tekstach drobne wskazówki, gdyż to właśnie one mogą zainteresować kupującego.

Dlaczego opisy produktów są tak ważne?

Unikatowe opisy marketingowe powinny być priorytetem każdego sprzedawcy. Klient mając do dyspozycji setki podobnych sklepów powinien wybrać właśnie nasz. Widząc niemal takie same oferty ciężko jest podjąć decyzję. Ciekawe, a przede wszystkim profesjonalne zdjęcia, szczegółowe opisy oraz korzystna cena – to wszystko zachęca do dokonania zakupu. W głowie klienta może pojawić się myśl, że oferowany produkt jest lepszy od pozostałych, pomimo tego, że jest on identyczny. Jest to prosty sposób na zdobycie przewagi konkurencyjnej.
Tworząc opis marketingowy trzeba skupić się na tym, aby był on zrozumiały dla wszystkim. Nie każda osoba, która potrzebuje zakupić daną rzecz posiada wystarczającą wiedzę na jej temat. Opis powinien być prosty. Lepie unikać specjalistycznych zwrotów, o ile jest to możliwe. Często np. w sklepach motoryzacyjnych można spotykać opisy typu „dwumasa, używana, super stan”. Pozornie wszystko, co chciał przekazać sprzedawca zostało zawarte, jednak forma zdecydowanie nie należy do najlepszych. Nawet jedno, dobrze skonstruowane zdanie jest lepsze, niż zlepek słów.

Opisy produktów w sklepie online – czy mają jakieś znaczenie?

Posiadając w swoim sklepie internetowym dużą ilość produktów, wszelkie zmiany należy rozpocząć od tych cieszących się największą popularnością. Proces tworzenia opisów nie musi być zrealizowany w ciągu tygodnia. Czasami trwa to nawet kilka miesięcy. Dobrze jest zlecić wykonywanie treści innym osobom, ponieważ po pewnym czasie wyczerpują się pomysły, co zawrzeć w danej treści. Każda osoba widzi produkt inaczej, więc istnieje większa szansa, że opis będzie wart uwagi. Małymi krokami można dokonać zmian, które przyniosą w przyszłości duże zyski. Warto wiedzieć, że im bardziej profesjonalny sklep internetowy, tym na większe ceny można sobie pozwolić.

LEAVE A RESPONSE

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *