Jak reklamować swój sklep internetowy?
Samo uruchomienie sklepu internetowego nie jest trudnym zadaniem. Problemy pojawiają się w trakcie zdobywania nowych klientów. W jaki sposób podejść do tworzenia strategii marketingowej w celu zwiększenia konwersji sprzedaży?Jak reklamować sklep internetowy i jakie techniki zastosować, żeby odnieść sukces komercyjny? Poniżej przedstawiamy kilka praktycznych wskazówek dla osób aktywnych biznesowo w sieci i tych, którzy dopiero chcą zaistnieć w przestrzeni e-commerce.
Publikacje sponsorowane oraz marketing treści na własnej witrynie sprzedażowej
Sklepy internetowe wypełnione wyłącznie treścią ofertową zazwyczaj nie spełniają oczekiwań konsumentów i szybko znikają wśród wyspecjalizowanej konkurencji. Dzieje się tak z powodu braku merytorycznych materiałów rozwiązujących realne problemy klientów. Marketing treści to jeden z lepszych sposobów na promocję przedsięwzięcia komercyjnego online, ale musi wyróżniać się jakością i dokładną analizą grupy docelowej.
Jak skutecznie reklamować sklep internetowy?Najlepiej połączyć go z systematycznie aktualizowanym blogiem. Absolutne minimum to publikacja raz w tygodniu, żeby zachować uwagę czytelników. Przyda się także ciekawa komunikacja w mediach społecznościowych i wykupienie artykułów sponsorowanych na stronach branżowych gigantów. Przed wybraniem ścieżki promocji przeanalizuj cechy szczególne grupy docelowej - inaczej wygląda komunikacja wśród specjalistów, a inaczej wewnątrz grupy młodzieży.
Marketing bardziej bezpośredni, czyli dobra prezentacja po sprzedaży
Zaprojektowane w ciekawy sposóbkartony e-commerce połączone z podziękowaniami, gwarancją satysfakcji czy rabatami to kolejne narzędzie sprzyjające powrotowi klientów do sklepu internetowego. Opakowanie i zawartość wiele mówi o marce, a przede wszystkim o podejściu do konsumenta. Postaraj się o pozytywną opinię od odbiorcy czy pozostawienie przez niego e-maila do kontaktu. Bierne newslettery na stronie nie zawsze działają, ale potrzebują aktywnego wsparcia w postaci bezpośredniej prośby do klienta. Właściciele sklepów internetowych muszą zadawać pytania w grupie docelowej, tworzyć ankiety i dopiero na tej podstawie projektować materiały reklamowe czy opakowania. Konsumenci zazwyczaj chętnie mówią o tym, co im się podoba, a co nie. Warto wykorzystać takie informacje w budowaniu własnej strategii marketingowej.
Marketing wirusowy i marketing szeptany
Zdobywanie pozytywnych opinii o działalności w sieci to dobry sposób na tworzenie zasięgów. Rekomendacja od realnego konsumenta to realna wartość sprzedażowa. W jaki sposób zdobyć pozytywne opinie? Można je wykupić lub poprosić zainteresowanych o referencje. Taka praktyka szybko poprawia wizerunek przedsiębiorcy oraz wyraźnie zapewnia o jakości asortymentu czy świadczonych usług.
Jak reklamować sklep, żeby nie narazić się na wysokie koszty?
Wszystkie działania marketingowe analizuj pod kątem efektywności. Kampanie reklamowe rozliczane za wynik to jeden z przykładów. Dzięki takiemu podejściu wiesz, czy wydałeś pieniądze efektywnie, czy je straciłeś. Sklepy internetowe muszą inwestować w pozycjonowanie, a także w spójną strategię identyfikacji wizualnej. Niestety, duża konkurencja właściwie w każdej branży wymusza oryginalność, dostarczanie wartościowych materiałów dodatkowych, nieustanną komunikację z konsumentem. Nie bez powodu w przestrzeni e-commerce występują szybkie czaty dla zainteresowanych albo całodobowe infolinie. Nowoczesny klient musi wiedzieć, że nie zostanie bez pomocy przed, w trakcie oraz po dokonaniu transakcji. W przypadku kompleksowego wsparcia jest bardziej skłonny wrócić do sprawdzonej przestrzeni.
Prowadzenie sklepu internetowego bez przemyślanej strategii marketingowej i zrozumienia własnej grupy docelowej to działanie mało efektywne. Przedstawione pomysły działają w uniwersalny sposób i niezależnie od branży. Pozycjonowanie, komunikacja bezpośrednia, merytoryczne materiały w mediach społecznościowych i na blogu czy artykuły sponsorowane to tylko niektóre z pomysłów na rozbudowanie konwersji sprzedaży oraz reklamę sklepu internetowego.