kuchnia

Czy opłaca się naprawiać sprzęt AGD?

Wszyscy wiedzą, jak kosztowna potrafi być naprawa sprzętu AGD. Szczególnie że urządzenia psują się zazwyczaj seriami w okresie, kiedy napraw ani zakupów nowego sprzętu nie było w planach. Awaria pralki czy lodówki stwarza jednak sytuację, w której konieczne jest podjęcie szybkiej decyzji. Czy opłaca się naprawiać sprzęt AGD, czy lepiej jest jednak zainwestować w nowy?

Serwis sprzętu AGD, do którego możesz mieć zaufanie

Jeśli dojdzie do awarii pralki, lodówki czy zamrażarki, zazwyczaj nie ma zbyt wiele czasu na zastanowienie, czy kupować nowe urządzenie, czy próbować usunąć usterkę. Sterty brudnego prania w łazience czy zapasy mięsa rozmrażające się w zepsutej zamrażarce wywołują zazwyczaj panikę. W takim przypadku nie ma jednak sensu podejmować pochopnie decyzji o wizycie w sklepie i natychmiastowym zakupie nowego urządzenia. Czasami może się przecież okazać, że naprawa wcale nie byłaby czasochłonna, a w porównaniu z ceną nowego sprzętu jej cena byłaby naprawdę atrakcyjna.

To dlatego tak ważne jest jak najszybsze skorzystanie z usług serwisu sprzętu AGD. Nie chodzi jednak o przypadkowy punkt napraw, o którym nic bliżej nie wiemy. Warto poświęcić chwilę na rozeznanie rynku takich usługodawców w najbliższej okolicy. Potrzebny jest na przykład serwis AGD we Wrocławiu? Najlepiej zacząć od przejrzenia informacji internetowych i rozpytania znajomych. Który zakład działa od dawna, posiada duże doświadczenie i cieszy się dobrą opinią klientów? W takim miejscu można liczyć na to, że doświadczony serwisant pomoże ocenić, czy warto naprawiać zepsuty sprzęt, czy lepiej już kupić nowy. Pracownik serwisu może przyjechać do domu, nie ma więc potrzeby transportować do punktu napraw ciężkiego urządzenia, o którego losie jeszcze niczego nie zdecydowano.

Kiedy opłaca się naprawiać sprzęt AGD?

Kiedynaprawy sprzętu AGDsą opłacalne? Po konsultacji z pracownikiem serwisu wszystko powinno już być jasne. Po rozpoznaniu usterki i ustaleniu kosztu niezbędnych części oraz samej usługi naprawy można podjąć decyzję co do opłacalności takiego rozwiązania. Warto wziąć pod uwagę takie czynniki, jak:

  • wiek sprzętu oraz jego cenę wyjściową – jeśli zepsuła się bardzo droga pralka, tuż po dwuletnim okresie gwarancyjnym, to prawdopodobnie koszt naprawy będzie niższy od zakupu nowej, o dużo gorszych parametrach technicznych;
  • rodzaj awarii i związane z tym koszty i dostępność części oraz możliwość i cena wymiany;
  • historia dotychczasowych napraw – jeśli sprzęt nieustannie się psuje, to nawet jeśli poszczególne naprawy nie były zbyt kosztowne, może warto jednak zdecydować się na zakup mniej awaryjnego modelu.

Zdarza się oczywiście, że właściciel uwzględnia także jakieś czynniki czysto subiektywne, takie jak na przykład przywiązanie do urządzenia czy jakiś osobisty sentyment. Komuś wyjątkowo podoba się estetyka dotychczasowej lodówki, ale model taki nie jest już produkowany i nie sposób kupić nowej tego samego rodzaju? Każdy z przypadków powinien zostać rozważony indywidualnie. Często granica opłacalności jest dość płynna i to, co dla jednego klienta jest zdecydowanie nieopłacalne, dla kogoś innego okaże się kwotą możliwą do zaakceptowania.

Naprawa w serwisie czy u klienta?

W przypadku awarii AGD naprawa w serwisie często wiążę się z dodatkowym kłopotem związanym z transportem sprzętu. Najlepiej w takiej sytuacji wybrać taki serwis sprzętu AGD, który w swojej ofercie posiada usługę kompleksowej obsługi klienta, z transportem sprzętu do i z zakładu, a także pomocą z wniesieniem. Czasami, możliwe jest dokonanie wymiany zepsutej części na miejscu, w domu klienta. Jeśli naprawa nie wymaga stosowania dużych i ciężkich urządzeń, dostępnych w stacjonarnym punkcie napraw, warto skorzystać z możliwości naprawienia usterki na miejscu. Ma to szczególnie duże znaczenie w przypadku mieszkań na wyższych piętrach i konieczności znoszenia i wnoszenia urządzeń po schodach.

Zasadniczo jednak najlepiej jest się zdać na opinię zaufanego fachowca. Jeśli naprawa sprzętu AGD nie jest jego zdaniem opłacalna lub nie jest możliwa na miejscu, w domu klienta – warto wziąć te opinie pod uwagę.