Jak sprawdzić pozycjonowanie strony?
Pracując nad pozycjonowaniem strony internetowej, jednym z najważniejszych aspektów, które musisz znać, jest to, jaką pozycję zajmuje w wyszukiwaniach Google. Jednym z najprostszych sposobów jest wykonanie wyszukiwania według słów kluczowych, które najbardziej Cię interesują i sprawdzenie, gdzie pojawia się strona. Proste, ale niezbyt praktyczne, zarówno ze względu na ilość czasu, który zmarnujesz, jak i fakt, że wyniki mogą się różnić w zależności od użytkownika. Jak sprawdzić pozycjonowanie strony w niezawodny sposób Odpowiedź leży w skorzystaniu z niektórych narzędzi SEO, które istnieją. Możesz skorzystać z nich za darmo i za opłatą, więc posiadanie niskiego budżetu nie jest przeszkodą. Chociaż zawsze będzie to zależało od ilości słów kluczowych, które zamierzasz śledzić, ponieważ im więcej słów kluczowych, tym wyższy budżet będziesz musiał zainwestować.
Darmowe narzędzia
Zacznijmy od najlepszych darmowych narzędziach dotyczących tego, jak sprawdzić pozycjonowanie strony internetowej.
Google Search Console
Dzięki temu narzędziu możesz wiedzieć, które słowa kluczowe działają i jaką pozycję zajmują w poszczególnych przypadkach. Ważne jest, abyś wziął pod uwagę kilka szczegółów: wskazane pozycje odpowiadają średniej według określonego czasu. To znaczy, jeśli wczoraj Twoja strona była trzeciej pozycji, a dziś jesteś na pierwszej, to narzędzie podpowie Ci, że dla danego słowa kluczowego jesteś na pozycji 2. Istotne jest również filtrowanie wyników według kraju, aby dokładniej zobaczyć pozycjonowanie strony.
True Ranker
Jest to jedno z najnowszych narzędzi. True Ranker oferuje wiele funkcji, takich jak wykrywanie kanalizacji słów kluczowych, nowe sugestie słów kluczowych, możliwość udostępniania raportu klientom, a nawet oferuje aplikację mobilną do monitorowania z urządzenia z systemem Android.
Openserps
Jedną z zalet Openserps jest to, że jest to bardzo proste narzędzie. Wystarczy wskazać słowo kluczowe, a ono pokaże Ci zarówno pozycję, jaką zajmujesz, jak i dokładną stronę, która jest pozycjonowana dla tego słowa. Możesz również filtrować według urządzenia, języka i kraju, aby jeszcze bardziej dopracować informacje. Jeden mały minus: istnieje dzienny limit 150 zapytań i można analizować tylko jedno słowo kluczowe w tym samym czasie. Dobrą rzeczą jest to, że jest to darmowe narzędzie i nie trzeba się rejestrować, aby go używać.
Płatne narzędzia
Przejdźmy do kilku płatnych narzędzi, aby dowiedzieć się, jak sprawdzić pozycjonowanie strony w Google.
Semrush
Semrush, podobnie jak inne płatne narzędzia, ma bardziej kompletną analizę informacji, która mówi nie tylko o tym, jaka jest pozycja Twojej strony w Google, ale także o wolumenie wyszukiwań dla Twoich słów kluczowych, różnicy w pozycjach w porównaniu do poprzednich terminów i więcej. Masz do dyspozycji 7-dniową wersję próbną.
Sistrix
Kolejne narzędzie, które zawiera analizę ewolucji SEO według słów kluczowych, przy czym jest nieco tańsze od wielu konkurentów, a także posiada inne funkcje, które mogą sprawić, że się na nie zdecydujesz. Takie jak indeks widoczności czy moduł optymalizacji z poradami, dzięki którym można maksymalnie zwiększyć swoje pozycjonowanie w Opolu.
Ahrefs
Właściciele tego narzędzia twierdzą, że mają najbardziej kompletną bazę danych, a oprócz sprawdzenia pozycji Twojej strony według kluczowych terminów, możesz również przeanalizować ruch, który przyciąga, historię wygenerowanych pozycji lub jak trudno jest pozycjonować to konkretne słowo kluczowe, wśród innych danych.