Pozycjonowanie stron - co to?
Obecnie ogromna część działań marketingowych ma miejsce w sieci. Przybiera różną formę z uwagi na szereg możliwości, które umożliwiają budowanie pozytywnego wizerunku firmy, jak też promocję towarów, czy usług. W dalszym ciągu jednym z kluczowych narzędzi jest przeglądarka Google. W dużej mierze dlatego, iż spora część użytkowników sieci wykorzystuje właśnie to narzędzie podczas poszukiwania konkretnych treści. Jakie ma to znaczenie podczas prowadzenia kampanii marketingowych?
Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?
Wiele osób zastanawia się “co to jest pozycjonowanie stron” oraz jakie korzyści niesie ze sobą takie działanie. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na to, jak działa algorytm wyszukiwarki. Na podstawie zapytania, które określa się jako słowo kluczowe, przeglądarka dopasowuje listę wyników, czyli odnośniki do poszczególnych stron, które w bezpośredni sposób są związane z konkretnym hasłem. Algorytm musi wziąć pod uwagę wiele aspektów, na podstawie których powstaje lista wyników. Każdy, nawet z własnego doświadczenia zdaje sobie sprawę, iż największym zainteresowaniem cieszą się wyniki na samej górze listów, czyli TOP 10. Są to najchętniej odwiedzane witryny, co przekłada się na zasięg strony, ale również ułatwia promocję towarów i usług.
Na czym polega pozycjonowanie stron?
To szereg czynności, które mają za zadanie poprawić jakość strony. Co to oznacza? Przede wszystkim optymalizację witryny pod kątem algorytmu Google, na podstawie którego powstaje lista wyników. Z biegiem lat algorytm uległ sporym zmianom. Przede wszystkim po to, aby treści, które otrzymują użytkownicy w postaci listy wyników, nie tylko odpowiadały konkretnym hasłom, ale również były jak najbardziej przydatnymi informacjami. Komfort korzystania z poszczególnych stron jest również istotny, dlatego coraz mocniej rozwija się sektor UX, czyli Users Experience, który bada doświadczenia użytkowników. Dlatego ogólna jakość strony w realny sposób wpływa na jej pozycję na liście wyników. Co to oznacza?
Pozycjonowanie stron - działanie w wielu płaszczyznach
Pozycjonowanie stron - co to jest obecnie? Jeszcze jakiś czas temu duży nacisk był kładziony przede wszystkim na same treści, czyli ich optymalizację pod kątem słów kluczowych. Są to frazy najczęściej wpisywane dla danego zagadnienia. Z czasem jednak sama kwestia słów kluczowych przestała odgrywać rolę istotną. Obecnie bardzo ważna jest jakość strony pod kątem jej szaty graficznej, transparentności, czyli możliwości otworzenia strony w wersji mobilnej. Istotna jest także sama czytelność interfejsu, czy czas, w jakim strona ładuje się na urządzeniu użytkownika. Dlatego działania związane z pozycjonowaniem stron prowadzi się zarówno na kodzie źródłowym strony, jak również na samych treściach. Dlatego kluczowym elementem stworzenia odpowiedniej strategii marketingowej, jest audyt SEO.
Audyt SEO - na czym polega?
Pozycjonowanie stron w Gorzowie Wielkopolskim zawsze rozpoczyna się od audytu SEO. Oznacza to, że agencja marketingowa w pierwszej kolejności przeprowadza analizę strony pod kątem obszarów, które w największym stopniu mają wpływ na jej atrakcyjność dla algorytmu. Jednak, aby audyt okazał się pomocny i pozwolił otrzymać informacje, które ułatwią promocję danej witryny, bardzo ważne jest określenie głównego celu, który związany jest z promocją strony. Może to być większy ruch na stronie, czy jej większa widoczność na liście wyników, co oznacza poprawę miejsca na liście wyników.
Na tej podstawie przystępuje się do działania, które dzieli się niejednokrotnie na działania on-side, czyli prowadzone bezpośrednio na stronie, jak również off-side, które mogą oznaczać budowanie linków zewnętrznych na portalach. To sprawia, że strona staje się bardziej wiarygodna dla algorytmu, co ułatwia jej pozycjonowanie. Niejednokrotnie, pomocnym narzędziem okazuje się również prowadzenie płatnych kampanii, czyli wykorzystanie Google Ads. To również sposób na to, by uzyskać wiele cennych informacji na temat doświadczeń odbiorców strony.