Finanse

Generowanie leadów – co to jest?

Lead generation to generowanie leadów, czyli kontaktów do potencjalnych klientów, wśród których znajdują się zarówno firmy, jak i osoby indywidualne. Działania marketingowe firmy są zależne od wybranej strategii.  Jednym z celów marketingowych może być budowanie listy subskrybentów. Natomiast kolejnym krokiem w takim przypadku będzie wysyłka newslettera. Co jeszcze powinieneś wiedzieć o skutecznym generowaniu leadów?

Generowanie leadów za pomocą Internetu

Generowanie leadów może odbywać się za pomocą Internetu. Istnieje wiele strategii, natomiast przykładowy proces generowania leadów za pomocą sieci wygląda następująco:

  • Lead magnet – to element, który przyciąga uwagę potencjalnego klienta. Może nim być np. ebook z wartościowymi wskazówkami, które użytkownik może wykorzystać od zaraz. Oczywiście ebook powinien rozwiązywać tylko część problemów potencjalnego klienta. Celem jest pozyskanie kontaktu oraz wstępne zbudowanie zaufania. Osoby, które pobiorą Lead Magnet, będą bardziej skłonne zapłacić za produkt lub usługę główną. Taki magnes możesz promować za pomocą reklamy, m.in. na Facebooku.
  • Call to action (CTA) – to wezwanie do działania w formie tekstu, który może być umieszczony na przycisku. CTA powinno wyróżniać się na tle pozostałej treści oraz zawierać prostą instrukcję, np. pobierz teraz, zapisz się teraz, itd.
  • Landing page –  inaczej strona przechwytująca, której celem jest pozyskanie leada. Taka strona zawiera wyłącznie content, którego celem jest zachęcenie potencjalnego klienta do wypełnienia formularza.
  • Formularz zapisu – najczęściej posiada pola do wypełnienia: imię, nazwisko lub telefon. Oczywiście pól z danymi może być więcej, w zależności od potrzeb. Formularz lead generation powinien być przejrzysty i zawierają tylko niezbędne pola do wypełnienia.

Dlaczego generowanie leadów sprzedażowych jest ważne?

Systematyczne generowanie leadów sprzedażowych jest niezbędne do utrzymywania sprzedaży na odpowiednim poziomie. Jednak, zanim dojdzie do finalizacji transakcji, powinieneś zbudować bazę danych oraz systematycznie ją uzupełniać i selekcjonować. Baza danych pozwoli Ci uzyskiwać informacje od klientów na temat ich problemów i potrzeb. Dzięki temu będziesz mógł dopasować ofertę do grupy docelowej. Ponadto skupienie się na konkretnej grupie, pozwoli Ci strategię sprzedażową oraz oszczędzić czas i pieniądze. Twoja oferta trafi do osób rzeczywiście zainteresowanych zakupem, a nie przypadkowych. Poza tym pozyskanie kontaktów umożliwi Ci budowanie długotrwałych relacji, co przełoży się na sprzedaż długofalową.

Generowanie leadów sprzedażowych i marketingowych – różnice

Generowanie leadów sprzedażowych, czyli tzw. hot lead, to proces pozyskiwania kontaktów do osób, które już na wstępie wyraziły chęć zakupu produktu lub usługi. Takim osobom możesz zaprezentować ofertę od razu po wypełnieniu formularza kontaktu. Nie musisz poświęcać zbyt dużo czasu na ich edukację związaną z produktem lub usługą. Odpowiednia strategia prezentacji oferty, pozwoli Ci szybko przekonać ich do finalizacji transakcji. Natomiast leady marketingowe to kontakty do osób, z którymi musisz zbudować relacje, pozyskać zaufanie oraz przekonać ich, że Twój produkt lub usługa jest odpowiednia dla nich. Przede wszystkim musisz skupiać się na potrzebach i problemach takich osób, następnie je edukować i pokazać, jak zmieni się ich życie po skorzystaniu z oferty. To długi proces, ale powinieneś rozważyć jego zastosowanie, jeśli planujesz sprzedaż długofalową.
Lead generation to proces, który cały czas się zmienia, w związku ze zmianami zachowań i oczekiwań potencjalnych klientów. Dlatego powinieneś cały czas doskonalić swoje umiejętności w tym zakresie. Określ, jaki typ leadów chcesz pozyskiwać, opracuj odpowiednią strategię, monitoruj efekty oraz budżet i czas, który przeznaczysz na działania. Istnieje wiele sposobów generowania leadów, natomiast obecnie Internet należy do czołówki. Dzięki odpowiednio wycelowanej reklamie możesz w krótkim czasie dotrzeć do ogromnej rzeszy potencjalnych klientów. Jeśli nie posiadasz odpowiednich umiejętności, to rozważ, czy nie warto skorzystać z pomocy specjalistów. Dzięki temu oszczędzisz czas oraz pieniądze, które mógłbyś stracić na nieskuteczną reklamę.

LEAVE A RESPONSE

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *