Generowanie leadów - co to jest?
Generowanie leadów za pomocą Internetu
Generowanie leadów może odbywać się za pomocą Internetu. Istnieje wiele strategii, natomiast przykładowy proces generowania leadów za pomocą sieci wygląda następująco:- Lead magnet - to element, który przyciąga uwagę potencjalnego klienta. Może nim być np. ebook z wartościowymi wskazówkami, które użytkownik może wykorzystać od zaraz. Oczywiście ebook powinien rozwiązywać tylko część problemów potencjalnego klienta. Celem jest pozyskanie kontaktu oraz wstępne zbudowanie zaufania. Osoby, które pobiorą Lead Magnet, będą bardziej skłonne zapłacić za produkt lub usługę główną. Taki magnes możesz promować za pomocą reklamy, m.in. na Facebooku.
- Call to action (CTA) - to wezwanie do działania w formie tekstu, który może być umieszczony na przycisku. CTA powinno wyróżniać się na tle pozostałej treści oraz zawierać prostą instrukcję, np. pobierz teraz, zapisz się teraz, itd.
- Landing page - inaczej strona przechwytująca, której celem jest pozyskanie leada. Taka strona zawiera wyłącznie content, którego celem jest zachęcenie potencjalnego klienta do wypełnienia formularza.
- Formularz zapisu - najczęściej posiada pola do wypełnienia: imię, nazwisko lub telefon. Oczywiście pól z danymi może być więcej, w zależności od potrzeb. Formularz lead generation powinien być przejrzysty i zawierają tylko niezbędne pola do wypełnienia.